پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژی

نحوه حذف موارد تکراری در مایکروسافت اکسل

اگرچه مایکروسافت اکسل یک ابزار ریاضی است، برگه های آن اغلب به عنوان پایگاه داده برای نظارت بر موجودی، تولید گزارش های فروش، و گردآوری داده های عددی طولانی استفاده می شود. اما، یک مشکل معمولی با تعداد زیادی ورودی داده، ظاهر شدن بسیاری از ردیف های تکراری به دلیل مجموعه بزرگی از داده ها است. اگر این داده‌ها را با کسی به اشتراک بگذارید و او مجبور شود همه ورودی‌ها را یکی یکی حذف کند، مشکل بزرگ‌تری است. بنابراین، یادگیری نحوه حذف موارد تکراری در Microsoft Excel ضروری است.

پیدا کردن و حذف موارد تکراری در صفحه‌گسترده با تعداد ورودی کم، به سادگی انتخاب و حذف هر ورودی جدید است. با این حال، حذف دستی تمام ورودی های تکراری یک به یک، می تواند یک کار خسته کننده باشد. اما نگران نباشید! شما می توانید با دنبال کردن برخی از مراحل و راهنماهای آسان، تمام ورودی های تکراری را با فرمول ها یا روش های متعدد از هر صفحه گسترده حذف کنید. بنابراین، ما از شما می خواهیم که اکنون نگاهی به آن بیندازید.

همچنین بخوانید: دانلود اینستاگرام برای رایانه شخصی در 2 دقیقه : 5 برنامه برای آن

نحوه یافتن ورودی های تکراری در Microsoft Excel

یافتن داده های تکراری در یک صفحه گسترده طولانی ممکن است سخت باشد. یافتن، برجسته کردن و بررسی موارد تکراری قبل از حذف آنها گزینه ارجح است. به این ترتیب، همچنین می‌توانید تمام ورودی‌های تکراری را پیدا کنید و مواردی را که می‌خواهید حفظ کنید.

  • ابتدا، سلول یا محدوده ای را که می خواهید موارد تکراری را از آن حذف کنید، انتخاب کنید.
  • سپس می توانید با رفتن به داده > حذف رکوردهای تکراری را حذف کنید. موارد تکراریو سپس ستون هایی را که می خواهید حذف کنید علامت بزنید یا علامت آن را بردارید.
  • یک کادر جدید ظاهر می شود. کادرهایی را که می‌خواهید داده‌ها را از آنها حذف کنید، علامت بزنید یا علامت آن را بردارید.

می توانید داده هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید. کادر محاوره ای تعداد موارد تکراری که باید از دیتاشیت حذف شوند را نمایش می دهد. همچنین تعداد مقادیر منحصر به فرد را نمایش می دهد. سپس می‌توانید Ok را برای تأیید انتخاب خود انتخاب کنید.

همچنین بخوانید: نحوه حذف نصب Microsoft Edge

نحوه حذف ورودی های تکراری با Pivot Table

جدول محوری برای چیزی بیش از تجزیه و تحلیل داده ها در نظر گرفته شده است. آنها همچنین می توانند برای حذف داده های تکراری استفاده شوند. به جای حذف مقادیر تکراری از داده های شما با استفاده از این تکنیک، از جدول محوری برای ارائه فقط مقادیر منحصر به فرد مجموعه داده استفاده می کنیم. بنابراین اجازه دهید نگاهی به تمام مراحلی بیندازیم که از طریق آنها می توانید به راحتی موارد تکراری را با استفاده از این روش حذف کنید.

  • می توانید بسته به داده های خود ابتدا یک جدول محوری ایجاد کنید. ابتدا، با کشیدن نشانگر ماوس، یک سلول از داده‌های خود یا یک مجموعه سفارشی از داده‌ها را انتخاب کنید.
  • سپس، در زیر برگه Insert، PivotTable را انتخاب کنید.
  • <. pivot>

  • سپس باید طرح‌بندی جدول محوری حاصل را به یک قالب جدولی تغییر دهید. در حالی که جدول محوری انتخاب شده است، به برگه Design بروید و Report Layout را انتخاب کنید.
  • می توان جدول محوری را به صورت جدولی انتخاب کرد. سپس Repeat All Item Labels را انتخاب کنید.
  • شما همچنین باید جمع های فرعی را از تمام ورودی های خود حذف کنید. بخش جمع‌های فرعی را انتخاب کنید و سپس جمع‌های فرعی نشان داده نشود.

همه ورودی‌ها و داده‌ها اکنون در داده‌های جدولی، بدون هیچ تکراری نشان داده می‌شوند. همچنین می‌توانید تمام داده‌های خود را به سبک دیگری مشاهده کنید که بسیار جزئی‌تر خواهد بود.

همچنین بخوانید: چگونه یک صفحه را حذف کنیم در Microsoft Word

نحوه حذف ورودی های تکراری با استفاده از Power Query

Power Query در مایکروسافت اکسل یک ابزار قابلیت تبدیل داده است. این به شما امکان می دهد داده ها را از منابع مختلف وارد کنید و همچنین داده های خود را تمیز و تغییر دهید. این یکی از ساده ترین روش ها برای حذف موارد تکراری از برگه اکسل است. برای انجام موفقیت آمیز این عمل، باید دستورالعمل های زیر را دنبال کنید.

  • در ابتدا، هر سلولی را از صفحه داده انتخاب کنید و سپس از منوی بالا به برگه داده بروید.
  • از آنجا از جدول/ را انتخاب کنید. محدوده، که در گوشه سمت چپ بالا یافت می‌شود.
  • یک پنجره گفتگو باز می‌شود که از شما درخواست می‌کند یک جدول Power Query ایجاد کنید. محدوده مقدار را تنظیم کنید و روی OK کلیک کنید.
  • همچنین می‌توانید انتخاب کنید که از کدام ستون‌ها موارد تکراری حذف شود. می توانید با نگه داشتن کلید Ctrl چندین ستون را انتخاب کنید.
  • Remove Duplicates را از منو با کلیک راست بر روی عنوان ستون انتخابی انتخاب کنید.
  • به رکوردهای تکراری را از کل جدول حذف کنید، روی گزینه حذف ردیف ها در گوشه بالای پیش نمایش داده کلیک کنید. گزینه حذف موارد تکراری را انتخاب کنید.

پس از آن، می توانید Close and Load را انتخاب کنید و داده های تغییر یافته اکنون در کاربرگ شما منعکس می شود.

خلاصه

حذف موارد تکراری در اکسل برای کسانی که با مجموعه داده های بزرگ کار می کنند یک کار معمولی است. هنگامی که جداول جداگانه را ادغام می کنید، یا زمانی که افراد زیادی به یک سند دسترسی دارند، صفحه گسترده شما ممکن است شامل ورودی های تکراری باشد. در نتیجه، استفاده از داده ها به دردسر بزرگی تبدیل می شود. هرچه مجموعه داده بزرگتر باشد، احتمال داشتن رکوردهای تکراری بیشتر است. اگر به اندازه کافی کشف و درمان نشوند ممکن است دردسرساز شود. بنابراین، می‌توانید هر یک از روش‌های بالا را برای حذف ورودی‌های تکراری در هر نوع صفحه گسترده Microsoft Excel دنبال کنید.

Cashify به شما کمک می کند فروش آنلاین تلفن یا تلفن قدیمی را از درب منزل خود بازیافت کنید. می‌توانید به Cashify بروید و بیشتر بدانید.

منبع cashify

‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا