• خانه
  • ⬅️
  • خبرخوان
  • ⬅️
  • مولد فریم در AMD FSR 3 می تواند FPS را نه تنها در بازی ها بلکه در فیلم ها نیز افزایش دهد

مولد فریم در AMD FSR 3 می تواند FPS را نه تنها در بازی ها بلکه در فیلم ها نیز افزایش دهد

با انتشار اولین نسل معماری گرافیکی RDNA، AMD تصمیم گرفت از یکی از ویژگی هایی که در آن زمان بخشی از درایور گرافیک Adrenalin Software بود چشم پوشی کند. AMD Fluid Motion Video نام داشت و مشابه قاب‌های متحرک سیال AMD بود که اخیراً معرفی شده است، اما فقط برای...

Article

Top-tech-news-ChatGPT-4-is-now-available-and-it-possesses-these-ten-almost-human-like-capabilities.-Alphabet-announced-plans-to-cut-approximately-12000-jobs-worldwide

با انتشار اولین نسل معماری گرافیکی RDNA، AMD تصمیم گرفت از یکی از ویژگی هایی که در آن زمان بخشی از درایور گرافیک Adrenalin Software بود چشم پوشی کند. AMD Fluid Motion Video نام داشت و مشابه قاب‌های متحرک سیال AMD بود که اخیراً معرفی شده است، اما فقط برای محتوای ویدیویی. همانطور که مشخص است، از Fluid Motion Frames می‌توان برای تولید فریم در ویدیوها نیز استفاده کرد، اگرچه هنوز به طور رسمی وجود ندارد.

Image source: AMD

منبع تصویر: AMD

لازم به ذکر است که AMD Fluid Motion Frames (AFMF) در حال حاضر در ساخت رسمی پایدار نرم افزار AMD: درایور Adrenalin Edition گنجانده نشده است. سازنده این ویژگی را به عنوان بخشی از یک درایور پیش‌نمایش ویژه و جداگانه که اخیراً منتشر شده است، قرار داده است.

AMD Fluid Motion Frames یک مولد فریم مشابه آنچه در بسته فناوری مقیاس‌بندی تصویر NVIDIA DLSS3 استفاده می‌شود و برای افزایش فریم بر ثانیه استفاده می‌شود. برخلاف DLSS3 که فقط با کارت‌های سری GeForce RTX 40 کار می‌کند، راه‌حل AMD نه تنها توسط آخرین نسل کارت‌های گرافیک Radeon RX 7000، بلکه توسط RX 6000 قبلی نیز پشتیبانی می‌شود. AMD Fluid Motion Video (AFMV) بر اساس همان اصل کار می‌کند. ، اما فقط برای ویدیو. این فریم‌های «نادرست» ایجاد می‌کند و در نتیجه هنگام پخش محتوای ویدیویی، خروجی تصویر روان‌تر می‌شود. AFMV زمانی که با فیلم‌های قدیمی‌تر با سرعت 23-24 FPS استفاده می‌شد، بسیار مفید بود.

Image source: AMD

منبع تصویر: AMD

AMD Fluid Motion Video اولین بار در سال 2014 برای درایور AMD Catalyst Omega معرفی شد. در همان زمان توضیح داده شد که فقط با کارت های گرافیک Polaris و برخی از مدل های شتاب دهنده مبتنی بر معماری GCN1 سازگار است. با انتشار معماری GCN 2.0، این ویژگی به طور رسمی به عنوان بخشی از نرم افزار Radeon ظاهر شد. سپس AMD تصمیم گرفت پشتیبانی AFMV را به معماری RDNA پورت نکند.

قاب فریم

روش پیشنهاد شده توسط کاربر Reddit uncycler825 برای استفاده از AMD Fluid Motion Frames (AFMF) به عنوان AMD Fluid Motion Video تنها با نسخه پیش از انتشار درایور بدون پشتیبانی از کارت‌های گرافیک Radeon RX 6000 (دومین به‌روزرسانی به نام Paсh) سازگار است. 2)، زیرا فقط AFMF با Vulkan API کار می کرد. برای اینکه این ویژگی کار کند، توصیه می شود از پخش کننده MPC-HC با Vulkan از طریق لایه ترجمه DXVK استفاده کنید. پس از قرار دادن کتابخانه های DXVK در پوشه MPC-HC، باید پخش کننده را به درایور نرم افزار Adrenalin AMD اضافه کنید و آن را در پروفایل برنامه AMD Fluid Motion Frames فعال کنید. با دستورالعمل های دقیق می توانید تالار گفتمان Reddit را بررسی کنید.

Image source: Reddit/uncycler825

منبع تصویر: Reddit/uncycler825

در حال حاضر مشخص نیست که آیا AMD قابلیت‌های تولید فریم را برای ویدیوها در نسخه رسمی درایور Radeon پیاده‌سازی خواهد کرد یا خیر. با این حال، توانایی تولید فریم برای محتوای ویدیویی می تواند مورد تقاضا باشد و AMD می تواند دامنه AFMF را گسترش دهد و محصولات خود را حتی برای کاربران جذاب تر کند. برای دستیابی به این هدف، یک شرکت به طور ایده آل یک API با کاربری آسان و باز را برای توسعه دهندگان پخش کننده رسانه فراهم می کند.

همانطور که VideoCardz می نویسد، پروژه های مشابهی بر اساس جریان نوری NVIDIA وجود دارد، عملکردی که مسئول تولید فریم در کارت های گرافیک NVIDIA است. این شرکت همچنین دارای فناوری RTX Super Video Resolution است که کیفیت ویدیو را در زمان واقعی در مرورگرهای پشتیبانی شده بهبود می‌بخشد.

منبع

برچسب ها
0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...