پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خودرو

لکسوس قدرتمندترین و پیشرفته ترین خودروی دریفت دنیا را معرفی می کند

در توسعه مدبرانه‌اش، این خودرو بر تلاش‌های موفقیت‌آمیز برای طراحی مدل قبلی دریفت RC F و همچنین نمایش عملکرد سطح بالای ورزشی امارات به جامعه جهانی دریفت استوار است.

قابل توجه است که جدیدترین خودروی دریفت مورد تایید FIA که در مسابقات ردبول شرکت می کند، از مدل RCF الهام گرفته شده و دارای موتور 1200 اسب بخاری با وزن 1250 کیلوگرم / 2755 پوند است. وزن بسیار سبک، ساخته شده از ” کربن کولار، در صورت درخواست.

این خودرو برای چیزی بیش از قدرت و سرعت ساخته شده است. خودروی داهام “RCF Carbon Kevlar” که امیدوار است در مسابقات قهرمانی دریفت در سراسر جهان شرکت کند، دقیق ترین جزئیات شاسی، پیشرانه و حضور را در نظر گرفته است که سطح کمال را در اجرای آن بالا می برد تا نشان دهنده مهارت بالای لکسوس باشد. در ساخت اتومبیل.

نتیجه یک ماشین دریفت منحصر به فرد در کلاس جهانی با ویژگی های بسیار استثنایی بود، علیرغم اینکه در منطقه ای قرار داشت که به خاطر ماشین های فوق العاده قوی و خوش ساختش معروف بود.

Daham پس از ساخت اولین مدل دریفت خود از همان مدل، لکسوس RC F را به عنوان پلتفرم برای آخرین پروژه خود انتخاب کرد، که در اولین حضور خود در جشنواره سرعت گودوود 2019، جمعیت را هیجان زده کرد.

Lexus RC F

احمد داهام در اظهار نظر خود در مورد این موضوع گفت: “شراکت با یک برند لوکس مانند لکسوس باعث افتخار است. من عمیقا از تیمی که در طول کار من در ساخت RC F جدید حمایت کردند سپاسگزارم. ماشین کربن کولار برای فصل آینده.”

“رانندگی لذت بخش است، و من نمی توانم صبر کنم تا آن را رانندگی کنم و پتانسیل کامل آن را آزمایش کنم. سال 2019 سالی پر از درس بود، زیرا ما در تحقیق و توسعه به فلسفه “کایزن” ژاپنی پایبند بودیم. نگاه می کنم پیش به سوی یک فصل موفق دیگر؛ اعتماد به توانایی این همکاری برای کمک به ما در دستیابی به تمام اهدافمان.»

وی افزود: ساخت خودرویی با این مشخصات نیازمند تلاش استثنایی نه تنها از سوی من، بلکه از سوی تیم و همکاران بود تا من را در رسیدن به اهدافم با این خودرو یاری دهند. کاری که برای تکمیل این پروژه ارائه کردند.”

>

در مقایسه با نمونه اولیه، RC F دستخوش پیشرفت های زیادی شده است و داهام تمام زمان مورد نیاز خود را برای ساخت آن در اختیار داشت. اولین خودرو در زمان بی سابقه ای که بیش از 70 روز نیست طراحی و ساخته شد که گواه روشنی بر برتری این شرکت از نظر ساخت و مهارت است.

زیبایی ماشین دریفت جدید RCF Carbon Kevlar دو چیز است: قدرت بیشتر و وزن کمتر.

وزن مدل دوم به لطف یک بازنگری انتزاعی و دقیق در پلت فرم کاهش یافت و سپس ماشین مسابقه ای با استفاده از مواد سبک وزن ساخته شد.
مرکز ثقل خودرو نیز در موقعیت بهتری قرار گرفت. شاسی برای پشتیبانی از عملکرد خودرو در هنگام دریفت. پانل‌های بدنه توسط گاراژ محلی پایتون از فیبر کربن فوق سبک کولار ساخته شده‌اند که به مدل جدید کمک می‌کند در تلاش خود بیش از 500 کیلوگرم وزن کم کند تا به وزن رقابتی در مقایسه با سایر خودروهای دریفت دست یابد.

قدرت مناسب را یک نسخه تنظیم شده از موتور شش سیلندر خطی تک توربوشارژ 2JZ – با قدرت 1200 اسب بخار – چهار برابر مدل استاندارد – به جای موتور هشت سیلندر تنفس طبیعی استاندارد خودرو ارائه می کند.

موتور 2JZ که با یک گیربکس 4 سرعته متوالی از Samsonas و یک کلاچ دو صفحه از Competition Clutch یکپارچه شده است، به لطف انواع تنظیمات به راحتی در دسترس انتخاب شد.

Lexus RC F

قدرت چشمگیر و اندازه جمع و جور موتور، همراه با هندسه آشنا، آن را به انتخابی مطمئن در مسابقات دریفت در سراسر جهان تبدیل کرده است. احمد داهام سالها تجربه با این موتور دارد که به تسهیل و افزایش سرعت تنظیمات در طول مسابقات دریفت کمک می کند.

اجزای تنظیم اصلی شامل توربوشارژر Garrett GTX 3584، قطار سوپاپ GSC Power Division و سیستم سوخت پمپ سه گانه از Radium Engineering است.

روغن‌کاری حوض خشک از Titan Motorsport برای بهبود قابلیت اطمینان اضافه شده است، با یک کیت 200 اسب بخاری Nitros Express نصب شده برای کمک به افزایش عملکرد توربو و خنک‌کننده هوای ورودی.

از آنجایی که همه این سیستم‌ها باید برای دریفت موفق نظارت شوند، داهام از تجهیزات مورد علاقه خود از لینک نیوزلند – ECU Thunder و خوشه ابزار MXS Strada استفاده کرد.

داهام با تنظیم سفارشی برای وزن و قدرت، توجه خود را به تنظیم شاسی معطوف کرد تا از این تغییرات حداکثر استفاده را ببرد.

مهم‌ترین تغییرات شامل تعویض دیفرانسیل عقب با واحد Winters – برای تغییرات سریع نرخ در مسیر است. و جایگزینی ترمزها با کالیپرهای مسابقه ای Willwood، برای کاهش جرم فنر نشده – امکان تغییر جهت سریعتر.

تخصص مهندسی FIGS برای طراحی مجموعه زوایای حیاتی برای دریفت خودرو مورد استفاده قرار گرفت. کار Daham با استفاده از دمپرهای فنری سه طرفه BC Racing برای تنظیم نرخ‌های برگشت و میرایی بیشتر شده است.

Lexus RC F

مهم‌های نهایی مجموعه‌ای از برترین چرخ‌های Rise Engineering 57CR هستند که با لاستیک‌های تویو R888R پوشیده شده‌اند.

“فرآیند ساخت این خودرو در ژانویه 2020 آغاز شد، تحقیقات و برنامه های اولیه ما بر اساس شرکت من در مسابقات قهرمانی بین المللی دریفت عمان، با RC F V8 بود – که باعث شد ما با پلتفرمی که روی آن کار می کنیم بیشتر آشنا شویم. Daham گفت: قطعاتی که باید تولید و توسعه یابند توسط شرکای ما در ایالات متحده و اروپا تعیین شده است تا از رانندگی بهتر مدل جدید و کاهش وزن اطمینان حاصل شود.

او ادامه داد: سازندگان و مکانیک ها آماده، مشتاق و مشتاق بودند تا روند ساخت خودروی مسابقه ای مورد انتظار را آغاز کنند، زیرا همه چیز آماده شده بود تا اطمینان حاصل شود که حرکت برای اتمام به موقع ماشین حفظ می شود … اما ، قبل از پایان آن روز، یک حمله اپیدمی “کووید-19″ کل جهان را تحت تاثیر قرار داد، علاوه بر اعمال قوانین قرنطینه و منع آمد و شد در اردن که مانع از تردد وسایل نقلیه در جاده ها شد و بر این اساس، ما نتوانستیم قطعات خودرو با طراحی سفارشی را تهیه کنید، یا به این دلیل که آنها به کشور نرسیده بودند، یا به دلیل دشواری دسترسی به آنها. این یک چرخش غیرمنتظره بود، و ما نمی‌توانستیم تاریخی برای چیزی تعیین کنیم.”

و افزود: “یک بار که چند روز قرنطینه گذشت و ایمنی تایید شد، من و تیم تصمیم گرفتیم با دوچرخه به گاراژ برگردیم سر کار. من مجبور بودم هر روز به مدت یک ساعت و نیم دوچرخه سواری کنم. نظارت بر تمام مراحل ساخت و ساز، که باعث شد من یک آماتور باشم.” دوچرخه سواری.”

و او ادامه داد: “از جنبه مثبت، لغو مسابقات برنامه ریزی شده به ما زمان بیشتری داد تا جزئیات بیشتری را بررسی کنیم، کار را بهبود بخشیم و آن را به سطوح بالاتر از آنچه در ابتدا برنامه ریزی کرده بودیم برسانیم.”

و در پایان گفت: پس از رفع قرنطینه، مشخص شد که طبق برنامه اولیه برای فیلمبرداری کلیپ خودرو، تنها سه روز فرصت داریم تا از درخواست استفاده از جاده ای که قبلا ارائه کرده بودیم بهره مند شویم. این کلیپ به عنوان اولین نمایش ماشین RC F ارائه شد و چندین مرحله تنظیم و تنظیم در طول مراحل فیلمبرداری انجام شد.در واقع، من از توانایی تیم در ساخت چنین ماشین استثنایی در چنین شرایط سخت شگفت زده شدم. بنابراین، من بسیار خوشحالم که با تیمی در این سطح کار می کنم.”

مشخصات:

ماشین

Lexus RC F 2019

موتور

موتور 3.0 لیتری 2JZ با زمان بندی هوشمند متغیر سوپاپ

قدرت خودرو

حداکثر قدرت: 1200 اسب بخار. محدودیت دور موتور: 9000 دور در دقیقه

وزن

وزن: 1250 کیلوگرم / 2755 پوند

 توزیع انبوه:

47% جلو / 53% عقب

سیستم سوخت

مخزن سلول سوختی مهندسی رادیوم؛ پیل سوختی 40 لیتری از مهندسی رادیوم; سیستم تنظیم فشار سوخت از مهندسی رادیوم؛ سیستم فیلتراسیون سوخت مهندسی رادیوم؛ دینامیک حجم انژکتور 1700 سانتی متر مکعب

خروج اجباری:

شیر انحراف پایین توربوشارژر Garrett GTX 3584 60 میلی متر

قطعه نیرو

گیربکس 4 سرعته متوالی سامسوناس، کلاچ رقابتی سری 215 ویکتوری، دیفرانسیل تعویض سریع Winters Performance، محورهای مرحله 5 و ستون فرمان فیبر کربنی

الکترونیک:

 پیوند ECU Thunder؛ پیوند داشبورد AIM; سیستم سنجش دما و فشار سوخت را پیوند دهید. سیستم سنجش دما و فشار روغن را پیوند دهید. پیوند سیستم اندازه گیری دمای گاز اگزوز؛ سیستم حسگر برد گسترده لینک. سیستم سنسور فشار مطلق 4 باری لینک؛ و یک بوست بوست از Link با 4 پورت

سیستم خنک کننده:

کولر طرح سفارشی HGK با بدنه فیبر کربنی. پروانه دوقلو SPAL; کولرهای روغنی 25 ردیفه دو موکال; و یک سیستم خنک کننده داخلی از Garrett با اندازه 3.5 اینچ

فرمان / سیستم تعلیق / ترمز:

دمپر فنری دو طرفه BC Racing; بند و بازوهای جلو و عقب توسط FIGS Engineering; دمپر فنر جلو و عقب قابل تنظیم 3 جهته Nitron; کالیپرهای 4 پیستونی ولوود با پروانه های سوراخ دار از Wellwood (جلو); کالیپرهای 6 پیستونی Wellwood با ملخ های سوراخ دار توسط Willwood (عقب); سیستم ترمز دستی هیدرولیک ASD.

چرخ/لاستیک:

Rise Engineering مدل 57CR چرخ‌های 18 اینچ x 9.5 اینچ (جلو) 19 اینچ x 10.5 اینچ (عقب)، 255/35R18 (جلو)، 285/35R19 (عقب) Toyo R888RD

طراحی بیرونی

بدنه هوای کولار کاملا کربنی با کیت Rocket Bunny. سقف کولار کربنی؛ درهای ساخته شده از کربن کولار.

فضای داخلی:

صندلی‌های اسپارکو از کربن کولار ساخته شده‌اند. کمربندهای ایمنی 6 نقطه ای Schroth; فرمان اسپارکو; داشبورد فیبر کربن؛ ست پدال قابل تنظیم Tilton

منبع: motorsport

5/5 - (1 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا