• خانه
  • ⬅️
  • خبرخوان
  • ⬅️
  • لوازم‌خانگی هوشمند از مصرف‌کننده جاسوسی می‏‏‌کنند؟

لوازم‌خانگی هوشمند از مصرف‌کننده جاسوسی می‏‏‌کنند؟

برخی وسایل رفاهی استاندارد خانه مانند بلندگو‌‌‌ها، تلویزیون‌‌‌ها، ماشین‌‌‌های لباسشویی هوشمند و حتی آی‌فون‌های تصویری می‌توانند اطلاعات خصوصی را ضبط کرده و با شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، آمازون، فیس‌‌‌بوک و تیک‌‌‌تاک به اشتراک گذارند. اعتقاد بر این است که شرکت‌ها و شرکای تجاری آنها از این اطلاعات برای...

Article

Top-tech-news-ChatGPT-4-is-now-available-and-it-possesses-these-ten-almost-human-like-capabilities.-Alphabet-announced-plans-to-cut-approximately-12000-jobs-worldwide

 برخی وسایل رفاهی استاندارد خانه مانند بلندگو‌‌‌ها، تلویزیون‌‌‌ها، ماشین‌‌‌های لباسشویی هوشمند و حتی آی‌فون‌های تصویری می‌توانند اطلاعات خصوصی را ضبط کرده و با شرکت‌های بزرگ فناوری مانند گوگل، آمازون، فیس‌‌‌بوک و تیک‌‌‌تاک به اشتراک گذارند.

اعتقاد بر این است که شرکت‌ها و شرکای تجاری آنها از این اطلاعات برای هدف قرار دادن افراد با تبلیغات در تلفن‌‌‌های هوشمند و سایر دستگاه‌‌‌ها استفاده می‌‌‌کنند.

به عنوان مثال، بلندگو‌‌‌های هوشمند Bose داده‌‌‌های کاربر را با شرکت Meta که چند شبکه اجتماعی مانند واتس آپ و فیس‌بوک تحت اختیار دارد به اشتراک می‌‌‌گذارند.تولیدکنندگان دوربین‌‌‌های هوشمند و آی‌فون‌های هوشمند نیز از خدمات ردیابی گوگل استفاده می‌‌‌کنند؛ در حالی که هدفون‌‌‌های Blink و Ring نیز به شرکت مادر آمازون متصل می‌‌‌شوند.

طبق گزارش‌‌‌ها، عملکرد‌‌‌های جاسوسی و ردیابی به‌‌‌طور پیش‌‌‌فرض و به‌‌‌طور خودکار فعال می‌‌‌شوند و مصرف‌کنندگان می‌توانند آن را لغو کنند؛ اما این نیاز به تغییر تنظیماتی دارد که ممکن است باعث شود برخی از جنبه‌‌‌های دستگاه یا برنامه از کار بیفتند. ال‌‌‌جی بیشترین حجم داده را از همه برند‌‌‌های ماشین لباسشویی از جمله نام مشتری، تاریخ تولد، ایمیل، دفترچه تماس تلفنی، مکان دقیق و شماره تلفن دریافت می‌‌‌کند.

دلایل به دست آوردن اطلاعات مصرف‌کنندگان، اغلب بسیار گسترده است با این حال شرکت‌ها ادعا می‌‌‌کنند که در راستای منافع قانونی آنهاست. تولیدکنندگان اما ادعا می‌‌‌کنند که با مشتریان در مورد استفاده از داده‌‌‌های خود شفاف هستند و داده‌‌‌های جمع‌آوری شده برای بهبود دستگاه‌‌‌ها و خدمات استفاده می‌‌‌شوند.

به عنوان مثال، گوگل می‌‌‌گوید که کاملا به قوانین مربوط به حریم خصوصی متعهد است و در مورد داده‌‌‌هایی که جمع‌آوری می‌‌‌کند، شفافیت را برای کاربران خود فراهم می‌‌‌کند؛ در حالی که آمازون می‌‌‌گوید محصولات خود را برای محافظت از حریم خصوصی و امنیت مشتریان خود طراحی می‌‌‌کند. این در حالی است که به نظر می‌رسد حقیقتی در پس این ادعا‌‌‌ها نهفته است که علنی یا اعلام نشده است.

برچسب ها

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...