پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

با افزایش 107 درصدی صادرات خودروهای برقی چین در ماه سپتامبر، تسلا پیشتاز است.

در یک افزایش قابل توجه، صادرات خودروهای برقی مسافری چین نسبت به سال قبل 107 درصد افزایش یافت و در ماه سپتامبر به حدود 91000 دستگاه رسید. طبق آمار انجمن خودروهای مسافری چین (CPCA) که روز چهارشنبه منتشر شد، تسلا با محموله قابل توجهی از 30566 دستگاه از کارخانه شانگهای خود پیشتاز این بسته بود.

BYD و SAIC به ترتیب با 28039 و 12678 دستگاه از نزدیک دنبال می‌شوند که چشم‌انداز رقابتی بازار خودروهای الکتریکی چین را به نمایش می‌گذارند. جیلی و اسمارت، سرمایه گذاری مشترک بین جیلی و دایملر، 5026 و 2146 خودروی برقی را به بازارهای خارج از کشور عرضه کردند. شایان ذکر است، Xpeng Motors اولین حضور خود را در این لیست در سال جاری نشان داد و 766 دستگاه EV در ماه سپتامبر صادر کرد.

بر اساس داده‌های رسمی CPCA، این افزایش در صادرات خودروهای الکتریکی در بحبوحه افزایش 4.7 درصدی فروش خودرو در چین نسبت به ماه مشابه سال گذشته، با فروش 2.04 میلیون خودروی سواری در ماه سپتامبر رخ داد. خودروهای انرژی نو (NEV) نقش مهمی را ایفا کردند و 36.6 درصد از کل فروش خودرو را تشکیل دادند که 22.1 درصد نسبت به سال قبل افزایش داشت.

افزایش فروش NEV برای چندین برند محلی که به ارقام فروش رکوردشکنی دست یافتند، مؤثر بود. سپتامبر، که به طور سنتی به دلیل جشنواره نیمه پاییز و تعطیلات روز ملی، ماه قدرتمندی برای فروش خودرو بود، شاهد افزایش خرید بود که با رکود در بازار املاک بیشتر شد. با کاهش سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، مصرف کنندگان به خرید خودرو روی آوردند و صنعت خودرو را تقویت کرد.

در حالی که تسلا بر بازار خودروهای برقی تسلط داشت، سهم بازار آن در بخش خودروهای برقی چین در سه ماهه سوم به 9.89 درصد کاهش یافت، در مقایسه با 12.98 درصد در سه ماهه قبل و 9.93 درصد در سال گذشته. با وجود این، عملکرد شرکت قوی باقی ماند. BYD، با فروش رکورد 287454 NEV در ماه سپتامبر، یک نقطه عطف قابل توجه را گزارش کرد. Li Auto نیز رشد قابل توجهی را تجربه کرد و 36060 وسیله نقلیه تحویل داد که نشان دهنده افزایش خیره کننده 212.7 درصدی سال به سال است.

Cui Dongshu، دبیر کل CPCA، در مورد تغییر احساسات مصرف کننده اظهار نظر کرد. وی خاطرنشان کرد که رکود در اقتصاد چین شور و اشتیاق برای خرید خودرو را کاهش نداده است، زیرا افراد بیشتری به جای سرمایه گذاری در ملک، خودرو را انتخاب می کنند. این روند، همراه با افزایش صادرات خودروهای الکتریکی، بر پویایی در حال تحول صنعت خودروسازی چین تأکید می‌کند، جایی که خودروهای الکتریکی به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یکپارچه‌تر شدن با رشد و رقابت بازار هستند.

مرتبط:

(از طریق)

منبع : gizmochina

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :) | ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا