پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
اخبار بازیکسب و کار

اینترنت پرسرعت برای بازی باید چه ویژگی ‌هایی داشته باشد؟

یکی از نکات مهمی که گیمرها باید مورد توجه قرار دهند انتخاب بهترین اینترنت برای بازی است. فرقی نمی ‌کند که شما یک گیمر حرفه‌ ای هستید یا می‌ خواهید اوقات فراغت خود را با انجام بازی ‌های آنلاین پر کنید. در هر صورت با داشتن یک اینترنت پرسرعت و باکیفیت می ‌توانید شرایط بهتری را برای بازی فراهم کنید و از انجام بازی ‌های مورد علاقه خود لذت بیشتری ببرید. 

آشنایی با ویژگی‌ های بهترین اینترنت بازی 

قبل از آن که جهت خرید اینترنت برای بازی اقدام کنید باید با ویژگی ‌های بهترین اینترنت برای گیم آشنا شوید. سه عامل مهمی که انتظار می رود برای تهیه اینترنت گیمینگ مناسب مورد توجه قرار دهید عبارتند از: 

سرعت دانلود بالا 

اگر می‌ خواهید بهترین اینترنت بازی آنلاین را برای رفع نیازتان تهیه کنید باید اینترنتی سفارش دهید که سرعت دانلود بالایی دارد. زمانی که سرعت دانلود اینترنت شما زیاد است فایل ‌های بازی در مدت زمان کمتری دانلود می‌ شوند و می ‌توانید به روزرسانی ‌های مورد نیاز خود را سریعتر انجام دهید. این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا داده‌ های بازی حجم قابل توجهی دارند و شما برای انجام بازی باید به صورت مداوم به روزرسانی انجام دهید. استفاده از اینترنت با سرعت دانلود بالا این امکان را برایتان فراهم می‌ کند که بازی‌ ها را در مدت زمان کوتاه تری نصب کرده و در اولین فرصت با آنها سرگرم شوید. 

سرعت آپلود بالا

سرعت آپلود موضوع دیگری است که باید در زمان خرید اینترنت برای بازی مد نظر قرار دهید. اینترنت گیمرها می بایست از سرعت آپلود بالایی برخوردار باشد. شما به عنوان کسی که بازی آنلاین انجام می ‌دهد باید داده‌ های بازی خود را به سرور بفرستید. بنابراین کم یا زیاد بودن سرعت آپلود اینترنت اهمیت زیادی دارد. اینترنتی که سرعت آپلود آن زیاد است امکان ارسال اطلاعات با سرعت بالاتر را در دسترس کاربر قرار می ‌دهد. در نتیجه می ‌توانید داده‌ ها را با صرف زمان کمتری به سرور فرستاده و تاخیر کمتری را شاهد باشید. 

اینترنت بازی
اینترنت بازی

پینگ پایین 

شاید بتوان گفت میزان پینگ سرویس اینترنت اصلی ‌ترین موضوع در تهیه اینترنت برای بازی است. احتمالا از خود می ‌پرسید پینگ چیست و چه ارتباطی با اینترنت بازی آنلاین دارد؟ زمانی که بازی آنلاین به اجرا در می ‌آید بسته ‌های داده از سیستم گیمر به سرور فرستاده می‌ شود. در ادامه سرور باید جواب هایی را به سیستم گیمر بفرستد. پینگ عبارتست از فاصله زمانی یا همان تاخیری که در ارسال و دریافت جواب از سرور اتفاق می ‌افتد. در واقع پینگ تاخیر موجود در رابطه بین دستگاه های گیم و سرورهای بازی را نشان می ‌دهد. 

برای اندازه‌ گیری پینگ از واحدی به نام میلی ثانیه استفاده می‌ کنند. پینگ پایین سرویس اینترنت یعنی تاخیر کمتر در ارتباط میان دستگاه ‌ها و سرورها. هر چقدر سرویس مورد استفاده شما پینگ کمتری داشته باشد استریم در بازی ‌های آنلاین به لحاظ سرعت و کیفیت از وضعیت مناسب ‌تری برخوردار خواهد بود. پینگ پایین به گیمرها کمک می‌ کند تا عملیات‌ ها را زودتر انجام داده و در بازی آنلاین واکنش‌ های سریعتری از خود نشان دهند. 

طبیعتا بالا بودن پینگ اینترنت برای بازی مشکلاتی را به همراه دارد. هر چقدر پینگ اینترنت گیم بالاتر باشد گیمر بازی آنلاین از واکنش بازیکنان دیگر با تاخیر بیشتری مطلع می شود. این تاخیر می‌ تواند اصلی ‌ترین مشکل گیمر در زمان انجام بازی‌ های آنلاین به شمار رود. 

اگر پینگ اینترنت بازی زیر ۲۰ میلی ثانیه باشد یعنی میزان تاخیر عالی است. پینگ ۲۰ الی ۴۰ میلی ثانیه میزان تاخیر خوب را نشان می ‌دهد. پینگ ۴۰ الی ۱۰۰ میلی ثانیه به معنی تاخیر قابل قبول است. اگر نرخ پینگ ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلی ثانیه باشد میزان تاخیر کمی محسوس خواهد بود. پینگ بالاتر از ۱۵۰ میلی ثانیه نشان دهنده لگ محسوس در اجراست. 

اینترنت گیمینگ
اینترنت گیمینگ

اینترنت رادیویی؛ اینترنت پرسرعت برای بازی 

چنانچه قصد خرید اینترنت مناسب برای بازی را دارید پیشنهاد می‌ شود از اینترنت رادیویی برای تامین نیازتان استفاده کنید. اینترنت رادیویی یک نوع اینترنت وایرلس یا بی سیم است که پهنای باندی با سرعت ۲۰ الی ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه دارد. در حال حاضر اینترنت رادیویی یا وایرلس به عنوان سریع ‌ترین اینترنت مورد استفاده در ایران شناخته می شود. برای اتصال به اینترنت رادیویی می ‌توان از دو روش استفاده کرد: 

  • پوینت تو پوینت 
  • مولتی پوینت 

پهنای باند در روش پوینت تو پوینت اختصاصی است. به همین دلیل این روش کیفیت بهتری را برای کاربران به همراه دارد. برای استفاده از این اینترنت باید نسبت به نصب آنتن رادیویی اقدام کنید. امکان دارد تهیه و نصب تجهیزات مورد نیاز برای استفاده از اینترنت رادیویی از نظر شما کار پرهزینه ‌ای محسوب شود اما بررسی تعرفه ‌های اینترنت وایرلس نشان می‌ دهد اینترنت رادیویی برای بازی آنلاین گزینه ای مناسب جهت استفاده بلندمدت است. در هر حال اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره انواع اینترنت مناسب برای گیم و بازی‌های آنلاین داشته باشید حتما اینجا کلیک کنید.

‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

تحریریه کارینت

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | ???? ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا