• خانه
  • ⬅️
  • خبرخوان
  • ⬅️
  • اشتباهاتی که هنگام تولید محتوا با ChatGPT باید از آن ها اجتناب کرد

اشتباهاتی که هنگام تولید محتوا با ChatGPT باید از آن ها اجتناب کرد

توانایی ربات ChatGPT برای تولید محتوا در مدت زمان کوتاه، آن را در بین سازندگان محتوا محبوب‌تر کرده است،.با این حال، مانند هر فناوری دیگری، ChatGPT نیز می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد که منجر به مشکلاتی می‌شوند. قبل از این که شروع به استفاده از ChatGPT برای ایجاد محتوا...

Article

Top-tech-news-ChatGPT-4-is-now-available-and-it-possesses-these-ten-almost-human-like-capabilities.-Alphabet-announced-plans-to-cut-approximately-12000-jobs-worldwide

توانایی ربات ChatGPT برای تولید محتوا در مدت زمان کوتاه، آن را در بین سازندگان محتوا محبوب‌تر کرده است،.با این حال، مانند هر فناوری دیگری، ChatGPT نیز می‌تواند مورد سوء استفاده قرار گیرد که منجر به مشکلاتی می‌شوند.

قبل از این که شروع به استفاده از ChatGPT برای ایجاد محتوا کنید، مهم است اشتباهاتی که باید از آن‌ها اجتناب کنید تا بیشترین بهره را از این ربات ببرید، بشناسید. این اشتباهات عبارتند از:

۱- اتکای بیش از حد به ChatGPT:

هنگامی که برای اولین بار از ChatGPT استفاده می‌کنید، از سرعت آن در ایجاد محتوا شگفت زده خواهید شد. مقاله‌ای که ممکن است ساعت‌ها برای نوشتن آن طول بکشد، چند ثانیه طول می‌کشد. با گذشت زمان، ممکن است شروع به تکیه شدید به آن کنید و بررسی دقیقی را در مورد صحت محتوا انجام ندهید.

این پدیده را وابستگی بیش از حد به هوش مصنوعی می‌نامند و ممکن است بسیاری از تولیدکنندگان محتوا با هدف تولید حجم بیشتر در زمان کوتاه‌تر در معرض آن قرار گیرند؛ اما اتکای بیش از حد به هوش مصنوعی ممکن است منجر به محتوایی با خطا و اطلاعات نادرست شود. یک ربات ChatGPT ممکن است یک سری اطلاعات قدیمی را اضافه کند.

اگر قصد دارید از ChatGPT برای تولید محتوا استفاده کنید، باید بدانید که توهمات هوش مصنوعی چیست و چگونه می‌توانید آن‌ها را در موضوعاتی که در مورد آن‌ها می‌نویسید شناسایی کنید و به یاد داشته باشید که هوش مصنوعی باید شما را به فکر کردن، خلاقیت و ایجاد محتوای بهتر ترغیب کند، نه این که جایگزین خود شما شود. 

۲- درخواست لینک‌های جست و جو از ربات ChatGPT:

هنگامی که از ChatGPT برای کمک به ایجاد محتوا استفاده می‌کنید، از آن درخواست پیوند به منابع خاص نکنید. بیشتر به این دلیل که به شما لینک‌های اشتباهی می‌دهد یا لینک‌هایی را می‌دهد که بهترین در وب نیستند.

۳- صحبت با ChatGPT به جای ارتباط با همکاران:‌

می‌توانید از ChatGPT مشاوره بخواهید و اگر نیاز به صحبت با شخصی دارید با او چت کنید. در مورد مسائلی که در کار و تولید محتوا با آن ها مواجه هستید از او راهنمایی بخواهید و متوجه خواهید شد که توصیه‌های خوبی را به صورت روان و ساده به شما ارائه می‌دهد؛ اما ChatGPT انسان نیست. فقط بر اساس داده‌های آموزشی نتیجه می‌ دهد و موجودی دارای شعور ،اراده و عقل مانند شما نیست. بنابراین ربات ChatGPT نمی‌تواند به طور خاص جایگزین روابط با همکاران شود و نمی‌توان به جای صحبت با همکاران در محل کار، به مکالمه با آن اعتماد کرد. حتی اگر به شما مشاوره دهد و بتواند مکالماتی به سبک انسانی داشته باشد.

۴- نوشتن نامناسب خواسته ها:

گاهی اوقات ممکن است به دلیل نحوه نوشتن دستورات، پاسخ‌های نامناسبی از ChatGPT دریافت کنید. به عنوان مثال اگر از آن می‌خواهید یک مقاله طولانی را خلاصه کند، بهتر است یک پیوند به مقاله اضافه کنید و سپس بخواهید خلاصه شود. سپس خلاصه را با دقت بخوانید؛ زیرا ChatGPT ممکن است توهم ایجاد کند و اطلاعات کاملاً نامنسجمی را بنویسد.

می‌توانید سعی کنید بخش خاصی از مقاله طولانی را اضافه کنید و سپس بخواهید که آن را خلاصه کند و متوجه خواهید شد که نتایج دقیق تری به شما می‌دهد، سپس می‌توانید موضوع را تا پایان مقاله تکرار کنید. این بدان معنی است که خوب است با نوشتن ادعا‌ها به سبک‌های مختلف آزمایش کنید تا یاد بگیرید چگونه بهترین نتایج را بگیرید.

نتیجه:

ChatGPT سرعت و راحتی را در ایجاد محتوا فراهم می‌کند، اما استفاده از آن نیز نیازمند احتیاط است. شما باید از اتکای بیش از حد به ChatGPT اجتناب کنید، از ابزار‌های مناسب تری برای حقیقت یابی و تأیید اطلاعاتی که اضافه می‌کند استفاده کنید و یاد بگیرید که به طور موثر دستورات را بنویسید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید.

برچسب ها

0 0 رای ها
به این مطلب امتیاز بدید
اشتراک در
اطلاع از
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهرست مطالب
more
مقالات بیشتر
Sponsored
مطالب حمایت شده
Comment
آخرین دیدگاه ها
More Similar post

مـــطالب مـشـــابه بیشتر...