• خانه
  • >
  • خبرخوان
  • >
  • آنچه سامسونگ می تواند از معامله مخفی اپل با Amazon.com بیاموزد

📌 آنچه سامسونگ می تواند از معامله مخفی اپل با Amazon.com بیاموزد

Amazon بزرگترین بازار آنلاین در جهان است. خود این نام مترادف با سفارش آنلاین محصولات شده است، درست مانند گوگل برای جستجوی چیزی در اینترنت. ناگفته نماند که برندهایی که در آمازون نمی فروشند، جریان درآمد قابل توجهی را از دست می دهند. مشتریان خرید از آمازون را ترجیح می دهند نه به این دلیل […]

خبرخوان یک نظر اضافه کنید 10 دقیقه زمان مطالعه
Blog article

blank
امتیاز بدید😊

Amazon بزرگترین بازار آنلاین در جهان است. خود این نام مترادف با سفارش آنلاین محصولات شده است، درست مانند گوگل برای جستجوی چیزی در اینترنت. ناگفته نماند که برندهایی که در آمازون نمی فروشند، جریان درآمد قابل توجهی را از دست می دهند. مشتریان خرید از آمازون را ترجیح می دهند نه به این دلیل که همیشه پایین ترین قیمت ها را دارد، بلکه می توانید قیمت های بهتری را در جای دیگر پیدا کنید، بلکه به دلیل راحتی است.

هدف برنامه عضویت نخست ستون فقرات کسب و کار آمازون است. حمل و نقل دو روزه Prime، همراه با عضویتی که هزینه آن به 9.99 دلار در ماه می رسد، بزرگ ترین جذابیت برای مشتریان است. آمازون حتی ارسال یک روزه Prime را در سراسر ایالات متحده و سایر بازارها ارائه می دهد. هیچ کس دوست ندارد منتظر رسیدن بسته ها بماند و کارشناس تدارکات آمازون به مشتریان این دلیل را می دهد که آنچه را که می خواهند از بازار آنلاین آن سفارش دهند.

سپس عنصر راحتی و ایمنی نیز وجود دارد. فقط از هر کسی که تا به حال بسته ای را از درب خانه اش دزدیده اند بپرسید. این یک تجربه ترکیبی برای بسیاری از ما است. آمازون شبکه گسترده ای از قفسه های بسته دارد که می توانید بسته های خود را در آنجا ارسال کنید. فقط باید بروید و آنها را در پنجره پیکاپ بردارید. خرید Whole Foods توسط آمازون، تعداد مکان‌های خرده‌فروشی در داخل ایالات متحده را افزایش داده است که مشتریان می‌توانند سفارش‌های آنلاین خود را دریافت کنند و بدون دردسر بازپرداخت کنند.

به همین دلیل است که بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از آمازون خرید کنند، حتی اگر فروشگاه وب آن از نظر زیبایی‌شناختی خوشایندترین نباشد و این برنامه نیز چیزهای زیادی را برای شما باقی می‌گذارد. جستجو برای چیزی در آمازون و صفحه نتایج احتمالاً مملو از تبلیغات برای محصولاتی خواهد بود که حتی ممکن است واقعاً با آنچه شما به دنبال آن هستید مرتبط نباشند. همچنین برای شرکت هایی که در آمازون می فروشند بد است زیرا رقبای آنها می توانند آن کلمات کلیدی را برای تبلیغ محصولات خود هدف قرار دهند. برای مثال، سامسونگ می‌تواند کمپینی برای تبلیغ Galaxy S23 Ultra هر بار که شخصی آیفون 15 را در آمازون جستجو کرد.

کمیسیون تجارت فدرال در یک دعوی حقوقی ضد انحصار علیه آمازون مدعی شده است که این تبلیغات «آشغال» عمداً برای استخراج «میلیاردها دلار از طریق افزایش درآمد تبلیغاتی» علی‌رغم بدتر شدن خدمات آن برای مشتریان، درج شده‌اند. معنی آن به زبان انگلیسی ساده این است که FTC می‌گوید آمازون این تبلیغات را عمداً به سمت محصولات نامربوط سوق می‌دهد تا بتواند درآمد بسیار بیشتری داشته باشد، حتی اگر بر تجربه کاربر تأثیر منفی بگذارد.

می‌توانید تصور کنید که این موضوع برای اپل، شرکتی که تلاش می‌کند زیبایی‌شناسی تمیز و حداقلی را در کانال‌های فروش خود حفظ کند، خوشایند نیست. فقط صفحات محصولات آنلاین فروشگاه اپل را با سامسونگ مقایسه کنید. صفحات محصولات این غول کره ای بسیار زیاد است در حالی که ظاهر اپل بسیار کم است. هر دو شرکت نیز محصولات خود را از طریق Amazon.com به فروش می‌رسانند اما اپل دیرتر شروع به کار کرد.

اپل سرانجام در سال 2018 قراردادی برای فروش رسمی آیفون ها و آی پدها، مک بوک ها و سایر محصولات جدید خود از طریق Amazon.com منعقد کرد. تمام محصولات اپل که قبلاً در این پلتفرم موجود بودند توسط فروشندگان شخص ثالث فروخته می شدند. به‌عنوان شرکتی که کمی کنترل‌کننده نیز هست، می‌توانید تصور کنید که اپل به‌خصوص این را دوست ندارد. قیمت گذاری از طرف فروشندگان شخص ثالث می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد و منبع آن معتبر نخواهد بود.

اگر مشتری یک محصول اپل را از آمازون بخرد اما یک واحد آسیب دیده یا نامناسب دریافت کند، آمازون یا فروشنده را مقصر نمی‌داند. آنها اپل را مقصر می دانند. به همین دلیل اپل با آمازون معامله کرد. از سال 2018، تنها فروشندگان مجاز اپل یا اپل می توانند محصولات با برند اپل و بیتز را در Amazon.com بفروشند. با این حال، همانطور که تازه متوجه شدیم، یک عنصر مخفی نیز در این معامله وجود داشت، عنصری که تضمین می کرد محصولات اپل مجبور به اشتراک گذاری فضای صفحه با تبلیغات ناخواسته نیستند.

Business Insider گزارش می‌کند که اپل قراردادی محرمانه با آمازون امضا کرد تا از نمایش تبلیغات رقبا در صفحات محصولات خود جلوگیری کند. در نتیجه، تبلیغات بسیار کمی را در زیر، بالا و بین نتایج محصولات اپل مشاهده می کنید. مزیت دیگر این ترتیب این است که صفحات محصولات اپل در مقایسه با رقبای خود بسیار تمیزتر به نظر می رسند.

بیایید صفحه محصول برای Galaxy S23 Ultra با آیفون 15 پرو مکس. یک بخش کامل در اینجا وجود دارد که یا محصولات مشابه را به نمایش می گذارد یا به طور فعال محصولات حمایت شده را تبلیغ می کند. حتی می توانید OnePlus 11 5G و Motorola Edge+ را در توصیه های حمایت شده مشاهده کنید.

galaxy s23 ultra amazon page

در صفحه iPhone 15 Pro Max، کل این بخش با مقایسه آیفون‌های مختلف اشغال شده است.

iphone 15 pro max amazon page

جستجوی iPhone 15 Pro Max در Amazon.com نتایجی را نشان می دهد صفحه ای که هیچ تبلیغی در حاشیه ندارد. شما همچنین باید خیلی پایین تر بروید تا یک افزودنی برای یک مورد را ببینید.

برای Galaxy S23 Ultra، فقط یک تند به پایین می‌کشید و چندین آگهی برای کیس‌های شخص ثالث و یک تبلیغ برای Motorola Edge+ دارید. ظاهراً موتورولا در حال اجرای کمپینی برای تبلیغ گوشی خود به افرادی است که در جستجوی Galaxy S23 Ultra هستند، بنابراین پرچمدار سامسونگ مجبور است فضای صفحه نمایش را با آن به اشتراک بگذارد. همچنین می توانید یک بنر تبلیغاتی را در حاشیه سمت چپ مشاهده کنید.

galaxy s23 ultra amazon search page

این گزارش اشاره می‌کند که رئیس سابق خرده‌فروشی آمازون، جف ویلک، در ایمیلی نوشت که «اپل نمی‌خواهد هیچ محصولی را ببیند که محصولات غیر اپل را توصیه کند». یک سخنگوی اپل این قرارداد با آمازون را برای The Verge تایید کرد، اما مشخص نیست که اپل چقدر یا اصلاً برای این امتیاز به آمازون پرداخت می کند. در ایمیل Wilke ذکر شده است که اپل باید «این مکان‌ها را بخرد یا به آمازون برای درآمد از دست رفته تبلیغات جبران کند».

این ترتیب برای اپل به خوبی کار می کند. این شرکت قادر است زیبایی خود را حتی در یک پلتفرم خرده فروشی آنلاین که مالک آن نیست حفظ کند. از آنجایی که مشتریانش هنگام خرید یک دستگاه اپل از آمازون، شانس کمتری برای پرت شدن حواس مشتریانش توسط محصولات نامربوط دارند، از رقبای خود نیز حمایت می کند.

سامسونگ می‌تواند یکی دو چیز از این معامله بیاموزد. سود آن بسیار بیشتر از اپل است. اگر بخواهیم حدس بزنیم، سامسونگ احتمالاً محصولات بسیار بیشتری را از طریق Amazon.com در مقایسه با اپل می‌فروشد، زیرا خط تولید آن شامل تلفن‌های رده پایین و میان‌رده نیز می‌شود. از آنجایی که این یک OEM اندروید است، محصولات سامسونگ نیز با رقابت بسیار بیشتری در آمازون روبرو هستند. خیلی بعید است که شخصی که در آمازون برای خرید آیفون است، متقاعد شود که یک اندروید بخرد. از طرف دیگر، شخصی که برای خرید یک گوشی اندرویدی در آمازون است، به راحتی می تواند متقاعد شود که موتورولا را به جای سامسونگ بخرد.

این غول کره‌ای در موقعیتی مشابه اپل برای انجام این گفتگو با آمازون قرار دارد، زیرا این شرکت مطمئناً می‌خواهد سامسونگ به فروش دستگاه‌های خود از طریق بازار آنلاین ادامه دهد. اگر فرصت وجود دارد، باید از آن سرمایه گذاری کرد. به سختی منصفانه است که سامسونگ میلیون‌ها دلار برای تبلیغات برای تبلیغ محصولاتش خرج کند و سپس مردم به دنبال آن‌ها در آمازون بگردند تا در نهایت متقاعد شوند که محصول رقیب خود را بخرند که در کنار یک گوشی گلکسی با جعبه قرمز پر زرق و برق نشان داده می‌شود که نشان می‌دهد چقدر پول دارند. می تواند صرفه جویی شود

منبع: sammobile

امتیاز بدید😊
برچسب ها: نظر
این مقاله را به اشتراک بگذارید

نویسنده: تحریریه کارینت✅

مطالب فناوری، آموزشی، ترفند های وب و موبایل و کلی مطلب دیگه رو در وبلاگ کارینت دنبال کنید :)  ✍️ اینجا هر کسی میتونه بنویسه!  | 🚀 ما را در تلگرام دنبال کنید (@karynet)

دیگر مقالات این نویسنده را هم بخوانید
نظر بدهید

جدیدترین مقالات

محتوای حمایت شده

جدیدترین ویدیوها

similar content

👌 مطالب زیر را هم مطالعه کنید

مرورگر وب Opera را در اوبونتو 18.04 و اوبونتو 19.04 نصب کنید

لینوکس یک سیستم عامل عالی است که امروزه روز به روز اهمیت

4 دقیقه زمان مطالعه

حذف قفل دنوو از نسخه استیم بازی Resident Evil Village

شرکت کپکام قفل Denuvo را از نسخه استیم بازی ترسناک بقامحور Resident

0 دقیقه زمان مطالعه

ویدیو: شباهت کلاس Barbarian بازی Diablo 4 به کریتوس

بلیزارد اینترتینمنت (Blizzard Entertainment) تریلر جدیدی از بازی Diablo 4 منتشر کرد

0 دقیقه زمان مطالعه

چیکار کنیم تاریخ ازدواج یادمون بمونه ؟

روز و سالگرد ازدواج یکی از تاریخ های مهم برای زوجین است.

ام جی سایبراستر رونمایی شد؛ بازگشت برند انگلیسی با اسپرت دونفره

خودروهای مشهور ام‌جی در سال‌های طلایی این برند، اسپرت سبک‌زون، با قیمت

0 دقیقه زمان مطالعه

اینستاگرام قابلیت خواندن پیام دایرکت بدون سین شدن را آزمایش می کند

ای‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ن‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍س‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍تاگرام روی قاب‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ل‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ت‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ی مشاب‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ه تل‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍گرام کار می کند که ام‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍کان پی‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ش نمای‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ش

0 دقیقه زمان مطالعه

با هدف قرار دادن 1300 مدرسه… راه اندازی طرح “ساعت هوش مصنوعی” در پادشاهی

از شما برای خواندن اخبار مربوط به هدف قرار دادن 1300 مدرسه

4 دقیقه زمان مطالعه

تریلر دوم انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse منتشر شد [تماشا کنید]

سونی تابستان پیش‌رو طرفداران را به دنیای Spider-Verse برمی‌گرداند؛ انیمیشن Spider-Man: Across

0 دقیقه زمان مطالعه

این صفحه را به اشتراک بگذارید😊

با اشتراک گذاری مطالب ما از ما حمایت کنید