پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

آلمان از گوگل می خواهد که کنترل بیشتری بر داده های شخصی که جمع آوری می کند به کاربران بدهد

اداره فدرال کارتل (BKartA) گفت: پس از اعتراض مقامات رقابت آلمان به شرایط پردازش داده های شخصی در ژانویه، Google موافقت کرده است که به کاربران در نحوه استفاده از داده های شخصی آنها حق انتخاب بیشتری بدهد. Google اکنون باید اجازه کاربر را برای ترکیب داده‌های شخصی از منابع مختلف و استفاده از آن‌ها در سراسر جهان دریافت کند.

 Image source: Pixabay

منبع تصویر: Pixabay

بیانیه FCO تأیید می کند که Google مجبور خواهد شد از ژانویه 2012 تصمیم نادیده گرفتن حریم خصوصی خود را که بیش از 60 اعلامیه حریم خصوصی جداگانه برای محصولات خود را در یک خط مشی واحد و جامع ادغام می کند، لغو کند. در آن زمان، گوگل استدلال کرد که اجرای چندین خط مشی حریم خصوصی و ادغام اطلاعات کاربر به این “یک رابط کاربری ساده تر و شهودی تر گوگل” منجر می شود. در واقع، این حرکت به شرکت اجازه داد تا داده‌های شخصی بسیار بیشتری را جمع‌آوری کند، قابلیت‌های پروفایل کاربری خود را گسترش دهد و هدف‌گذاری تبلیغات را بهبود بخشد.

“در آینده، Google باید به کاربران خود این فرصت را بدهد که رضایت رایگان، مشخص، آگاهانه و بدون ابهام خود را برای پردازش داده‌هایشان توسط همه سرویس‌ها اعلام کنند.” برای این منظور، Google باید گزینه‌های مناسبی را برای ادغام داده‌ها ارائه دهد.”FCO گفت: طراحی “گفتگوهای انتخاب” جدید نباید با هدف دستکاری کاربران باشد.

دفتر کارتل فدرال از ماه مه 2021 در حال بررسی رویه‌های Google برای محافظت از داده‌های شخصی است. این تحقیقات در سال 2022 پس از تأیید این وزارتخانه تشدید شد که Google به طور بالقوه مشمول قوانین رقابت داخلی به‌روز شده با هدف غول‌های فناوری است. تنظیم کننده گفت که Google «برای رقابت در بازارهای مختلف از اهمیت بالایی برخوردار است»بر اساس قانون رقابت آلمان.

حکم اولیه اداره کارتل فدرال در مورد شرایط داده‌های Google این بود که کاربران “فرصت کافی برای انتخاب اینکه آیا و تا چه حد به این پردازش خدمات متقابل گسترده داده‌های خود رضایت می‌دهند یا نه” نداشتند. در حالی که مشخص شد گزینه های ارائه شده توسط Google به اندازه کافی شفاف نیستند و “بیش از حد عمومی”.

طبق قانون تنظیم‌کننده، Google می‌تواند “استفاده از خدمات را به رضایت کاربران برای پردازش داده‌هایشان بدون ارائه انتخاب کافی به آنها وابسته کند.” دفتر کارتل فدرال همچنین می‌ترسد که Google نسبت به رقبایی که گزینه‌های جامع یکسانی برای جمع‌آوری داده‌های شخصی ندارند، مزیت استراتژیک کسب کند.

قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) اخیراً به اجرا درآمده است که محدودیت‌هایی را برای جمع‌آوری داده‌های کاربر بدون رضایت کاربر در سطح اروپایی مطابق با قوانین آلمان ارائه می‌کند. بر اساس قانون جدید، گوگل در کنار دیگر غول‌های فناوری به عنوان دروازه‌بان شناخته شد، پس از اینکه گوگل مپ، گوگل پلی، خرید گوگل، سرویس‌های تبلیغاتی گوگل، گوگل کروم، گوگل اندروید، جستجوی گوگل و یوتیوب به فهرست به اصطلاح دروازه‌بان‌ها اضافه شدند. . «خدمات بستر اصلی» نامیده می شود. شرکت‌های دروازه‌بان مهلت شش ماهه دارند تا عملیات خود را با DMA مطابقت دهند، به این معنی که تغییرات عملیاتی عمده از شرکت‌هایی مانند Google احتمالا تا مارس 2024 آغاز نخواهد شد.

تنظیم‌کننده آلمان توضیح داد که با توجه به لازم‌الاجرا شدن DMA اروپا، تعهدات Google در قبال FCO فقط برای محصولاتی اعمال می‌شود که تحت پوشش DMA نیستند، به این معنی که آنها بیش از 25 سرویس دیگر Google از جمله Gmail را پوشش می‌دهند. Google News، دستیار، مخاطبین و Google TV.

وقتی روزنامه‌نگاران از آنها سؤال کردند “رضایت آزاد، مشخص، آگاهانه و بدون ابهام” به نظر می‌رسد یکی از سخنگویان FCO گفت: گام بعدی از طرف Google یک برنامه اجرایی [новых требований] در سه ماه آینده ارائه خواهد کرد..

بر اساس پیشرفت شکایت دفتر کارتل فدرال علیه متا، اکنون می توان برخی از فرضیات را مطرح کرد – در ماه ژوئن، این وزارتخانه اعلام کرد که Meta راه اندازی خواهد کرد. مرکز حساب جدید که به کاربران در هنگام ترکیب اطلاعات شخصی خود، حق انتخاب بیشتری می دهد. لازم به ذکر است که همه کاربران از چنین محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای از سوی تنظیم‌کننده‌ها راضی نیستند، زیرا پروفایل متقابل به آنها این فرصت را می‌دهد که به طور “یکپارچه” در سایر خدمات متا منتشر کنند و آنها خوشحال بودند که Meta داده‌های خود را برای هدف‌یابی تبلیغات ترکیب کرد.

طبق مقررات عمومی حفاظت از داده ها (GDPR)، Meta در حال حاضر هیچ مبنای قانونی برای پردازش داده های کاربران آن برای تبلیغات هدفمند وجود ندارد. این شرکت در ابتدا می خواست رضایت کاربران اتحادیه اروپا را برای پردازش تبلیغات دریافت کند، اما گزارش های مطبوعاتی اخیر نشان می دهد که Meta تصمیم گرفته است محصولات خود را به صورت اشتراکی در اتحادیه اروپا منتشر کند و در نتیجه آنها را از محدوده فعالیت حذف کند. GDPR.

منبع

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا