پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
خبرخوان

Google Chrome در سال 2024 مسدود کردن کوکی های شخص ثالث را آغاز می کند، اما در ابتدا فقط برای 1٪ از کاربران

در سه ماهه اول سال 2024، Google شروع به مسدود کردن کوکی‌های شخص ثالث در مرورگر کروم خواهد کرد، اما فقط برای 1٪ از کاربران. با این حال، ردیاب های وب در سه ماهه سوم همان سال به طور کامل مسدود خواهند شد.

 Image source: google.com/chrome

منبع تصویر: google.com/chrome

کوکی‌ها وقتی در رایانه کاربر ایجاد می‌شوند و از وب‌سایت دیگری قابل دسترسی هستند، کوکی‌های شخص ثالث نامیده می‌شوند. با استفاده از این مکانیسم، پلتفرم‌های تبلیغاتی و شبکه‌های اجتماعی، کارهایی را که کاربر در حال گشت و گذار در اینترنت انجام می‌دهد، ردیابی می‌کنند، پروفایلی از علایق او ایجاد می‌کنند و بر این اساس، تبلیغات هدفمند را به او نشان می‌دهند. Google با جزئیات نحوه رد کردن را توضیح داده کوکی‌های شخص ثالث پیاده‌سازی می‌شوند – در فاز اولیه در سه ماهه اول سال 2024، برای 1٪ از کاربران نسخه پایدار Chrome مسدود خواهند شد. بر اساس برآوردها، مخاطبان هدف مرورگر شامل بیش از 3 میلیارد کاربر است، به این معنی که نوآوری توسط 30 میلیون نفر احساس خواهد شد.

کوکی‌های شخص ثالث با مکانیزم جدیدی به نام جعبه ایمنی حریم خصوصی جایگزین می‌شوند. این مجموعه کاملی از ابزارها است که اصل آن این است که منافع کاربران اکنون توسط خود مرورگر ردیابی می شود و هنگام نمایش تبلیغات ، هدف گذاری با پرس و جو از مرورگر از طریق تماس های API انجام می شود. اجرای کامل فناوری Privacy Sandbox برای سه ماهه سوم سال 2024 برنامه ریزی شده است، اما تاریخ نهایی ممکن است تغییر کند – این فناوری همچنان توسط سازمان رقابت و بازار بریتانیا (CMA) تحت بررسی است، که هنوز تصمیم خود را اعلام نکرده است. در طول دوره انتقال، Google به مدیران وب‌سایت‌ها استفاده از مکانیسم‌های راستی‌آزمایی را پیشنهاد می‌کند: اگر کوکی‌های شخص ثالث در دسترس نیستند، API Privacy Sandbox را اضافه کنید.

به گفته Google، کار با API به محافظت از حریم خصوصی کاربر کمک می کند، اما برخی از شبکه های تبلیغاتی این نظر را ندارند. آنها می گویند که گوگل عملاً کل اینترنت را مجبور می کند تا به فناوری خود سوئیچ کند و صاحبان سایت ها، بازاریابان و آژانس های تبلیغاتی را از توانایی استفاده از راه حل های خود برای هدف قرار دادن تبلیغات و سنجش اثربخشی کمپین ها محروم می کند. همچنین نظری وجود دارد که بهتر است کاربران اینترنت به مرورگرهای فایرفاکس یا سافاری سوئیچ کنند، مرورگرهایی که قبلاً پشتیبانی از کوکی‌های شخص ثالث را غیرفعال کرده‌اند و مکانیسم‌های جعبه ایمنی حریم خصوصی را اجرا نمی‌کنند.

منبع

امتیاز بدید
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا