پیشنهادی فروشگاه فایل کارینت
تکنولوژیکسب و کار

سریع و مطمئن: نقشه راهی برای دستیابی به اخذ وام فوری

اخذ وام فوری برای متقاضیانی که پارامتر زمان و سرعت در رسیدن به نقدینگی برای آنها اهمیت دارد، یکی از بهترین گزینه ها به شمار می رود. بانک ها و موسسات مالی مختلف به پرداخت انواع وام فوری به متقاضیان اقدام می کنند. مبلغ وام، نرخ سود، مهلت بازپرداخت، شرایط لازم برای اخذ وام و … در هر موسسه مالی با دیگری متفاوت است و متقاضیان لازم است تا متناسب با شرایط وام فوری استفاده کرده و از نقشه راهی برای دسترسی به وام فوری استفاده نمایند. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نقشه راه برای دستیابی به اخذ وام فوری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بررسی شرایط اولیه

دریافت وام از بانک ها و موسسات مالی فرایندی پیچیده و زمانبر است و برای اخذ آن می بایست شرایط زیادی مهیا گردد. داشتن سپرده بانکی در مدت زمانی مشخص، اعتبارسنجی و داشتن اعتباری مناسب در سیستم بانکی، ارائه چک و سفته، در اختیار داشتن ضامن یا ضامنین به همراه گواهی کسر از حقوق، داشتن فیش حقوقی متناسب با مبلغ وام دریافتی و … برخی از شرایط مورد نیاز اخذ وام بانکی است. اما زمانی که افراد زمان کافی برای طی کردن مراحل اخذ وام را ندارند و اولویت اول برای آنها زمان است، وام فوری و نحوه گرفتن آن اهمیت خود را نشان می دهد.

در ابتدا لازم است تا بانک ها، موسسات مالی و پلتفرم هایی که به پرداخت وام فوری می پردازند، مورد بررسی قرار گیرند. اینکه هر کدام از این مبادی، چه نوع وامی، به چه مبلغی، با چه نرخ سودی، با چه مهلت بازپرداخت، با چه شرایطی و … به متقاضیان پرداخت می کنند، لازم است تا مورد بررسی قرار گیرد. به این مرحله بررسی شرایط اولیه می گویند. 

برخی از انواع وام فوری که بانک ها و موسسات مالی مختلف در قالب وام فوری در اختیار متقاضیان قرار می دهند، شامل موارد زیر است:

نوشته های مشابه
  • وام فوری بانک ملی که به افرادی که دارای فیش حقوقی و یا پروانه کسب هستند اعطا می گردد، این افراد می بایست رتبه اعتباری مناسبی در بانک داشته باشند و پس از دریافت وام حدود 10 درصد از مبلغ وام به عنوان سپرده در بانک مسدود می شود. مبلغ وام 50 میلیون تومان است و سود بانکی 18 درصد می باشد. مهلت بازپرداخت این وام 36 ماه خواهد بود. داشتن سپرده بانکی و در اختیار داشتن ضامن بانکی از دیگر شرایط دریافت این وام است. 
  • وام فوری بانک ملت در قالب وام خرید کالا: بانک ملت 50 میلیون تومان در قالب خرید کالا به متقاضیان وام می دهد. این وام با نرخ سود 12 درصد است و مهلت بازپرداخت اقساط 36 ماهه خواهد بود.  لزوما گیرندگان این وام می توانند از فروشگاه های اسنوا، کالا خریداری نمایند. اعتبارسنجی مناسب، به همراه در اختیار داشتن 1 تا 3 ضامن معتبر از شرایط لازم برای اخذ وام فوری 50 میلیون تومانی است.
  • وام فوری فرابانک ملت: متقاضیان اخذ وام می توانند در سامانه فرابانک ملت جهت اخذ وام فوری ثبت نام نمایند. مبلغی که فرابانک به متقاضیان ارائه می دهد بر حسب رتبه اعتباری آنها 30 میلیون تومان است. قرار است تا این مبلغ به 200 میلیون تومان افزایش یابد.نرخ سود بانکی این وام  18 درصد و مهلت بازپرداخت آن 48 ماه است. افرادی که رتبه اعتباری B یا C دارند پس از ثبت نام در سامانه فراهوشمند بانک ملت می توانند از مبلغ وام دریافتی اطلاع یابند.
  • وام با سند ملکی بانک ملت: متقاضیان دریافت وام فوری می توانند تا 150 میلیون تومان از بانک ملت بدون سپرده و ضامن و تنها با استفاده از سند ملکی خود وام بگیرند. نرخ سود بانکی 18 درصد و مهلت بازپرداخت وام فوق 48 تا 60 ماهه است.
  • وام فوری بانک رسالت: متقاضیان دریافت وام می توانند تا 60 میلیون تومان از بانک رسالت وام فوری با سود کم دریافت نمایند. داشتن وضعیت  اعتباری مناسب، افتتاح حساب، نگهداری مبلغی در بانک به مدت 3 تا 6 ماه به عنوان سپرده و … از شرایط پرداخت وام به متقاضیان است. بازپرداخت 1 تا 5 ساله، نرخ سود بانکی 2 درصد، مبلغ وام 60 میلیون تومانی از شرایط دریافت این وام است. 
  • وام فوری بانک صادرات: بانک صادرات تا مبلغ 50 میلیون تومان به متقاضیان وام خرید کالا ارائه می کند. مهلت بازپرداخت آن 36 ماه، نرخ سود بانکی 18 درصد و مبلغ وام 50 میلیون تومان خواهد بود. در اختیار داشتن سپرده در بانک صادرات، داشتن 2 ضامن به همراه گواهی کسر از حقوق، داشتن رتبه اعتباری مناسب و عدم وجود چک برگشتی و بدهی بانکی از شرایط اعطا وام به متقاضیان است.
اکواینوست

انتخاب مناسب ترین نوع وام فوری

برای دریافت وام فوری لازم است تا پارامترهایی موردتوجه قرار گیرند. شرایط بهینه در هر کدام از پارامترهای فوق وام را برای متقاضی دریافت وام بهینه می کنند. مبلغ وام، نرخ سود بانکی، مهلت بازپرداخت و شرایط آسان بابت پرداخت وام فوری ازاد از مواردی است که می بایست توسط متقاضیان اخذ وام مورد توجه قرار گیرند. هرچه مبلغ وام بیشتر باشد برای وام گیرندگان بهتر است. پر واضح است در دنیای پرتلاطم امروزی که تورم افسارگسیخته است، دریافت وام و تحقق هرچه سریعتر اهداف مالی کاملا معقول و منطقی به نظر می رسد.

پارامتر دیگر در انتخاب مناسب ترین نوع وام، نرخ سود بانکی است، پر واضح است که هر اندازه نرخ سود بانکی کمتر باشد، دریافت کنندگان وام سود کمتری به بانک ها و موسسات مالی پرداخت می نمایند و این برای آن ها مزیت به شمار می رود. مهلت بازپرداخت پارامتر دیگری است که بر مناسب بودن وام تاثیر می گذارد، اغلب هرچه مهلت بازپرداخت بیشتر باشد، نرخ سود بانکی نیز بیشتر خواهد شد، وام فوری مناسب تر است که مهلت بازپرداخت طولانی تر و نرخ سود بانکی کمتری داشته باشد. هرکدام از بانک ها  موسسات مالی شرایطی را برای ارائه وام فوری به مشتریان تعریف می کنند. برای مثال اعتبارسنجی بانکی، ارائه چک و سفته، وجود ضامن یا ضامنین به همراه گواهی کسر از حقوق، فیش حقوقی، داشتن سپرده بانکی، بلوکه شدن مبلغ سپرده و … هر اندازه شرایط تعیین شده از سوی بانک ها برای اخذ وام فوری آسان تر باشد، آن وام فوری وام مناسب تری خواهد بود. شرایط تعیین شده بانک ها و موسسات مالی مختلف کیفی بوده و ممکن است برای برخی از وام گیرندگان مطلوب و برای برخی دیگر نامطلوب باشند. برای مثال ارائه ضامن یا ضامنین به همراه گواهی کسر از حقوق برای برخی از فرزندانی که پدر و مادری دارند که کارمند دولت هستند به مراتب راحت تر از افرادی است که پدر و مادری کارمند ندارند تا ضامن فرزندانشان شوند.

ثبت اطلاعات و اسناد مورد نیاز

متقاضیان اخذ وام فوری صد میلیونی می توانند به صورت حضوری یا اینترنتی به تکمیل مدارک و ارائه آنها به بانک ها و موسسات مالی بپردازند. در صورت مراجعه حضوری، فرم درخواست وام فوری از سوی گیرنده وام تکمیل شده و به همراه مدارک و مستندات مورد نیاز به بانک و موسسه مالی ارائه می گردد تا پس از بررسی وام به متقاضی اختصاص یابد، در غیر اینصورت متقاضی به صورت اینترنتی به درخواست وام فوری می پردازد، در سایت موسسه مالی مورد نظر وارد شده و به تکمیل فرم درخواست وام می پردازد و مدارک مورد نیاز بانکی را اسکن کرده و برای متصدیان بانک بارگذاری می کند تا در صورت بررسی و اعلام پذیرش، متقاضی دریافت وام به همراه اصل برخی از مدارک به بانک مراجعه کرده و فرایند دریافت وام فوری را ادامه دهد.

آشنایی با فرایند درخواست وام

فرایند درخواست وام به صورت حضوری یا اینترنتی انجام می پذیرد. از مراحل درخواست وام بطور اینترنتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ورود به وب سایت بانک و موسسه مالی مورد نظر
  • استفاده از گزینه اینترنت بانک در صفحه بانک و موسسه مالی مورد نظر
  • وارد کردن نام کاربری، رمز عبور و ورود متن تصویر مشاهده شده، در این زمان برای متقاضی کدی به صورت پیامک ارسال می گردد که با وارد کردن کد در کادر مربوطه و زدن دکمه ورود، متقاضی وارد صفحه اینترنت بانک مورد نظر می شود.
  • توصیه میگردد تا در اولین صفحه از اینترنت بانک، مشخصات خود را با آنچه نمایش داده می شود، تطبیق دهید و از کامل بودن و درست بودن مشخصات خود اطمینان حاصل کنید.
  • در صفحه پیش رو وارد قسمت تسهیلات و درخواست تسهیلات شوید. 
  • در صفحه مورد نظر، نوع تسهیلات، مبلغ درخواست، مدت درخواست، شماره سپرده بانکی، کد اعتبارسنجی و شرح تسهیلات را وارد کنید. (لازم به ذکر است که کد اعتبارسنجی افراد از طریق سایت مرآت imerat.ir انجام می پذیرد. ) در انتهای دکمه ثبت را بزنید  تا رکوردی به عنوان درخواست تسهیلات برای شما ثبت شده و اطلاعات تکمیل شده را به شما نمایش دهد.
  • بانک ها و موسسات مالی پس از بررسی درخواست و مدارک ارسالی، پیامکی مبنی بر امضا قرارداد برای افراد ارسال می کنند. کافی است افراد به اینترنت بانک خود مراجعه کرده و از رکورد مربوطه گزینه امضا قرارداد را انتخاب کنند. 
  • توصیه میگردد تا در پایان فرایند درخواست وام از اینترنت بانک مورد نظر خارج یا Log Out کنید.

ارزیابی مدارک و اعتبارات

متصدیان بانک و موسسات مالی، مستندات درخواستی از سوی مشتریان را بررسی می کنند تا از وضعیت اعتباری آنها آگاهی یابند و آنها را محق دریافت وام بدانند و یا خیر.  یکی از مهمترین مدارک ارائه شده از سوی مشتریان رتبه اعتباری آنها است. هرچه رتبه اعتباری افراد بهتر باشد، احتمال معامله با این مشتریان پایین تر خواهد بود و بالعکس. موسسات اعتبارسنجی اطلاعات مالی افراد را به صورت رتبه اعتباری و گزارش اعتباری نمایش میدهند. گزارش اعتباری مواردی مانند چک برگشتی، قراردادهای در جریان و خاتمه یافته فرد، بدهی های مالیاتی، داشتن دقت یا تاخیر در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی، تعداد مراجعات به بانک ها برای اخذ تسهیلات مختلف، انواع تسهیلاتی که متقاضیان تا کنون به صورت وام دریافت کرده اند و … را به متصدیان بانک نشان می دهد. همچنین رتبه اعتباری افراد بین A تا E رتبه بندی می گردد. رتبه اعتباری افراد عددی بین 0 تا 1000 خواهد بود. اگر رتبه اعتباری متقاضی A باشد، امتیاز وی بین 800 تا 1000 خواهد بود. اگر رتبه اعتباری متقاضی B باشد، امتیاز وی بین 600 تا 800 خواهد بود. اگر رتبه اعتباری متقاضی C باشد، امتیاز وی بین 400 تا 600 خواهد بود. اگر رتبه اعتباری متقاضی D باشد، امتیاز وی بین 200 تا 400 خواهد بود. اگر رتبه اعتباری متقاضی E باشد، امتیاز وی بین 0 تا 200 خواهد بود. آنچه به عنوان نکات منفی در گزارشات اعتباری ثبت شده و رتبه اعتباری افراد را تقلیل می دهد عبارتند از:

  • وضعیت منفی پرداخت صورتحساب های آب، برق، گاز، تلفن، سابقه چک برگشتی
  • وضعیت منفی بدهی های مالیاتی
  • تاخیر در بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافت شده پیشین
  • تعداد مراجعات زیاد فرد به بانک های مختلف جهت دریافت تسهیلات
  • تعداد اقساط بالا به طوری که با توجه به فیش حقوقی شخصی، خارج از تعهد وی خواهد بود.
وام فوری ازاد

مشاوره و راهنمایی حرفه ای

بانک ها و موسسات مالی مختلف متصدیانی دارند که به صورت 24 ساعته پاسخگوی سوالات افراد در زمینه دریافت تسهیلات مالی مختلف می باشند. یکی از بهترین شرکت هایی که به پرداخت وام خرید کالا به مشتریان می پردازد، شرکت اکو اینوست است. این شرکت بدون نیاز به ضامن و تنها با داشتن رتبه اعتبار سنجی مناسب و دریافت چک صیادی برای مبالغ تا 400 میلیون تومان به متقاضیان وام خرید کالا ارائه می کند. اکو اینوست از از 60 تا 400 میلیون تومان به متقاضیان وام خرید کالا می دهد و مهلت بازپرداخت آن بنا به تصمیم متقاضیان از 3 تا 15 ماهه است. پر واضح است که هرچه زمان بازپرداخت کوتاهتر باشد، نرخ سود بانکی این شرکت نیز پایین تر خواهد بود. اکو اینوست با استفاده از کارتی اعتبار خرید کالا را به متقاضیان ارائه می دهد و افراد با استفاده از آن می توانند به اندازه وام دریافتی از فروشگاه های اینترنتی و آنلاین و یا از فروشگاه های سراسر کشور کالای مورد نظر خود را خریداری نمایند.

به منظور دریافت وام، متقاضیان پس از اعتبارسنجی مدارک مورد نیاز را در سایت اکو اینوست بارگذاری می کنند و متصدیان پس از بررسی از طریق پیامک یا تلفنی در خصوص پذیرش یا رد درخواست مشتریان به آنها اطلاع رسانی می کنند. یکی از بزرگترین مزایای اکو اینوست پاسخگویی 24 ساعته کارشناسان این شرکت است ، حتی مشتریان می توانند از قابلیت چت آنلاین استفاده کرده و به پرسش و پاسخ با کارشناسان شرکت بپردازند.

مدیریت زمان درخواست

بعد از اینکه متقاضیان درخواست وام خود را به صورت حضوری و یا اینترنتی در وب سایت رسمی بانک و موسسه مالی قرار دادند، مدت زمان و بازه مشخصی جهت بررسی مدارک از سوی کارشناسان نیاز خواهد بود. اعتبارسنجی اینترنتی افراد بسیار سریع، بطور آنلاین و از طریق سامانه مرآت انجام می گیرد. برخی از بانک ها و موسسات مالی به اخذ سفته الکترونیکی برای پرداخت وام اقدام می کنند. کافی است پس از ورود به سایت مورد نظر، وارد قسمت سفته الکترونیک شده و شروع فرایند را بزنید. در صفحه پیش رو لازم است تا کد ملی، تاریخ تولد و سریال پشت کارت ملی را در این فرم وارد کنید. در این فرایند می بایست امضا افراد تایید گردد، لذا می توان روی صفحه سفید امضا کرده و از طریق دوربین گوشی از امضا عکس گرفته و دکمه تایید و ارسال عکس را بزنید. در مرحله بعد احراز هویت افراد با استفاده از اسکن عکس صورت بر روی گوشی انجام می پذیرد. بعد از احراز هویت تصویری، احراز هویت ویدیویی فرا می رسد. در ادامه و پس از احراز هویت، اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد، شماره شناسنامه و کد پستی وارد می شود. کد فعالسازی بر روی گوشی تلفن همراه را وارد سایت مورد نظر می کنیم تا وارد قسمت پرداخت شویم.  با پرداخت مبلغ مشخص شده امضا دیجیتالی فرد تایید شده و وارد قسمت سفته الکترونیک شوید. از طریق صدور سفته الکترونیک  و پرداخت مبلغ تعهد سفته (120 درصد مبلغ وام) وارد مرحله بعد شده و آدرس محل سکونت خود را وارد کنید. در صفحه انتهایی اطلاعات کلی در خصوص سفته الکترونیک به متقاضیان نمایش داده می شود.  فرایند تایید امضا دیجیتال، خرید سفته الکترونیکی و … کاملا آنلاین و در کوتاهترین زمان ممکن انجام می گیرد، اما بررسی اطلاعات وارد شده از سوی متصدیان چند روز زمان می برد و برای موسسات مالی و بانک های مختلف، متفاوت است.

بررسی شرایط قرارداد

توصیه می گردد پیش از عقد قرارداد با موسسه مالی مربوطه جهت اخذ وام فوری در خصوص بندهای پیش نویس قرارداد تامل شده و یا از یک کارشناس یا وکیل در این زمینه استفاده شود. هرچه افراد نسبت به بندهای قراردادی که عقد می شود آگاهی بیشتری داشته باشند، بهتر می توانند از شرایط وام دریافت شده و قرارداد عقد شده آگاهی یابند.شرایط بازپرداخت اقساط، شرایط پرداخت سود و نرخ بهره، مبلغ وام، ضمانت های مورد نیاز وام، مدت زمان وام و مهلت بازپرداخت، تبعات و جرائم ناشی از عدم پرداخت اقساط، توافق نامه اولیه و … از پارامترهای قابل توجه در شرایط قراردادی اخذ وام است که می بایست مورد توجه طرفین به ویژه دریافت کنندگان وام قرار گیرد.

مراقبت از مسائل حقوقی و مالی

سریع و مطمئن: نقشه راهی برای دستیابی به اخذ وام فوریمسائل حقوقی در هر قراردادی برای طرفین حائز اهمیت است، این نکات برای وام گیرندگان از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود. اپر وام گیرندگان چک یا سفته ای را به عنوان ضمانت اقساط وام امضا کنند، در چک و سفته می بایست قید گردد در وجه بانک و موسسه مالی بابت اقساط وام یا ضمانتنامه اقساط وام به شماره …. . اگر بانک و موسسه مالی قصد به اجرا گذاشتن چک را داشته باشد، دادگاه لازم است تا قرارداد وام را از بانک و موسسه مالی مطالبه کند، اقساط پرداختی را از اصل و سود مبلغ کم کرده و مابقی مبلغ را از وام گیرنده طلب نماید.

5/5 - (2 امتیاز)
‫0/5 ‫(0 نظر)
مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا